Kristna Tv Program med Bibeln i Centrum

TV för kropp, tanke och själ

  • English
  • Norsk Nynorsk
  • Svenska

hälsotips

Undvik Diabetes genom motion

En blandning av styrketräning, aerobiska övningar och stretching kan minska diabetesrisken.

 

Promenader och löpning är vanliga aerobiska övningar som kan minska diabetesrisken. Men forskarna har också funnit att styrketräning eller muskelkondition (stretching, etc) bidrar till samma effekt. Ur ett nationellt urval av 99 000 kvinnor i åldrarna 36-81, fann de att åtminstone en timmes styrketräning och konditionsträning tillsammans med minst 2,5 timmar aerobisk träning i veckan ledde till en 67 % minskad risk för diabetes.

 

Välj en variation av aerobiska övningar, styrketräning och konditionsalternativ för ditt träningspass.

 

Brian R. Bell, MPH

 

Källa: PositiveChoices.com. Använt med tillstånd.

LifeStyleTV sänder relevanta, meningsfulla och livsförvandlande program till Skandinavien 24x7. Våra livsstilsfokuserade och bibelbaserade program är menade att motivera till en mera aktiv och hälsosam livsstil, där livet ses som en helhet - fysiskt, mentalt och andligt.


Följ oss via:

facebook RSS

LifeStyleTV
Gunnarsbyn Hagegården
67194 Brunskog
Sweden

  • captcha

    [hidden lang "se"]

  • ;

    Get LifeStyleTV for your iOS device:

    Vill du hjälpa till genom en donation?

    • Sverige:

    • Bankgiro: 5799-4832

    • Norge:

    • Konto: 9041.22.86196

    • Danmark:

    • Konto: 0890-0001047368

    • USA: Avdragsgill donation

    • Internatinellt: Banktransaktion


    • Vill du stötta varje månad?

    • LifeStyleTV Partner

    ©2021 LifeStyleTV